Moje muzyczne studia zagranicą

wtorek, 10 stycznia 2012

Długi, muzyczny weekend

Za nami długi weekend. Z  muzyką mamy do czynienia codziennie, w różnorodnych postaciach. Tego weekend'u uczestniczyłam z nią i w niej także w paru koncertach.

6 stycznia, w Święto Trzech Króli, Ola i ja, razem z zespołem ,,Stella Maris"(pod dyrekcją księdza Józefa Wilczyńskiego)wystąpiłyśmy w Kościele Św. Krzyża w Gdańsku -Wrzeszczu.Orkiestra grała, a my śpiewałyśmy w chórze-kolędy. Znam te kolędy od dziesięciu lat. Są tam znane i mniej znane. Każda z nich jest wyjątkowa w swym rodzaju. Z tych mniej znanych warto wymienić : Zaśnij Dziecino, Anielski Chór, Hej nam hej, Noc cicha w śnie, Serca ludzkie i wiele innych.

Zapraszam na stronę internetową zespołu ,,Stella Maris" : www.stellamaris.com.pl

W tym samym dniu poszłam na koncert zespołu wokalnego ,,Sensus musicus" w Kościele Św.Rodziny w Gdańsku-Stogach.
Bardzo lubię słuchać chóru a cappella i tym razem mi się spodobało.Wystąpili w repertuarze kolędowym.
Można by było powiedzieć-kolędy,znowu,nuuuda- aczkolwiek zostały one zaśpiewane w innych, bardzo ciekawych opracowaniach, co daje kolędom często nowy charakter, nowe spojrzenie na nie lub udoskonalenie ich wcześniejszej myśli. Dość intrygującym i niecodziennym zjawiskiem było w jednej z kolęd(Gdy się Chrystus rodzi) podzielenie się chóru na dwa(chóry) i ustawienie się na początku, i środku Kościoła. Inne brzmienie, ciekawy efekt akustyczny, dobra relacja chóru i oczywiście wizualnie zawsze coś nowego.

relacja z kaszubskiego portalu : Sensus musicus. Kolędy na Stogach.


7 stycznia wybrałam się wraz z rodzicami na Koncert Noworoczny w Kościele ,,Stella Maris" w Sopocie.
Można było posłuchać m.in. utwory z muzyki hiszpańskiej i południowoamerykańskiej.Przede wszystkim chciałam usłyszeć ,,Concerto de Aranjues" Joaquín'a Rodrigo w wykonaniu Łukasza Kuropaczewskiego. Było to solidne i bardzo ładne wykonanie. 


W niedzielę, 8 stycznia, byłam z koleżanką na Światełku do Nieba z okazji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Po skończeniu pokazu sztucznych ogni poszłyśmy na chwilę w stronę sceny na Targu Węglowym. 
Akurat występował zespół ,,Blue Cafe". Panią wokalistkę było słabo słychać, natomiast sekcję instrumentalną,elektroniczną całkiem dobrze. Co do muzyki wykonywanej przez ten zespół nie wiem czy coś zarzucać czy coś chwalić. Może,może dobra czasem do potańczenia i na tym skończę.


zdjęcia i nie tylko : 20. Finał WOŚP w Gdańsku

Przy okazji  serdecznie zapraszam na koncert moich znajomych i mój, który odbędzie się 
20 stycznia(piątek) o godz.18.30 w Domu Sztuki w Gdańsku-Stogach, ul. Stryjewskiego 25




Pozdrawiam serdecznie,

Zuzia




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz